Když se řekne pečivo, není nutné si představit pouze notoricky známé tvary čítající podlouhlý rohlík, housku nebo kaiserku. Když zapojíme trochu fantazie, co třeba obohatit svůj pečivový rozhled o nový rozměr? O precizně tvarovanou kostku! Kostky jsou zástupcem vícezrnného pečiva a své uplatnění najdou jako základ sladké i slané snídaně. Skvěle padnou do ruky i svačinové krabičky ve školní tašce, dají se kreativně plnit a chutnají i jen tak samotné – třeba s bílým jogurtem. A aby výběr z kostek nebyl tak jednoduchý, jsou obohaceny o zdravé ingredience v podobě různých semínek a posypů, které doslova lákají k ochutnání.

4295379_Svetla_kostka_1502_200_mmSvětlá kostka – Kdo rád začíná den s ovesnými vločkami, ať už v kaši nebo müsli, může jídelníček obměnit světlou kostkou, která mimo zmiňované ovesné vločky obsahuje i blahodárná slunečnicová semínka a je bohatě posypaná i lněným a sezamovým semínkem. O benefitech semínek bychom se mohli bavit v samostatném článku, nutno však uvést, že lněné semínko podpůrně bojuje s vysokým krevním tlakem a v kombinaci se slunečnicí napomáhá léčbě onemocnění srdce a oběhové soustavy. Ideální vícezrnný start do nového dne. A pokud jste si dali předsevzetí, že budete častěji konzumovat ryby a rybí produkty, můžete světlou kostku vyzkoušet například s tresčími játry – tak, jak ji jídá naše blogerka Anita k nedělní snídani. Svoji inspiraci pro tuto rychlou večeři popsala Anita zdeTresčí játra a olej z nich jsou pro lidské zdraví cenným zdrojem vitamínů A a D. Olej z tresčích jater také obsahuje omega-3 nenasycené mastné kyseliny.

4294257_Kostka_se_slunecnici_1376_200_mmKostka se slunečnicí – Když ještě zůstaneme u světlého pečiva, nesmíme opomenout kostku bohatě zdobenou slunečnicovými semínky. Jak lépe začít den se „sluncem v duši“ než právě se slunečnicovou kostkou? Nejen jako slunečnice otáčejí své hlavy za sluncem, i vy se budete zvědavě otáčet za zdrojem lahodného křupnutí u vašeho kolegy, který právě dohání snídani v práci. Hned po prvním kousnutí totiž zjistíte, že křupavá slunečnice nezdobí pouze povrch pečiva, ale že je schovaná i v nadýchané střídce. Slunečnice obsahuje velké množství vitamínu E, který je významným antioxidantem.

Skvělým tipem na chutný oběd do práce je recept našeho šéfkuchaře Michala Suchánka, který kostku se slunečnicí doplnil o ořechové máslo, gorgonzolu a jablka. Recept najdete zde.

4294259_Kostka_s_dyni_1402_200_mmDýňová kostka – Dýni a dýňová semínka by si zajisté měli dopřát nejen lidé vyznávající Halloween anebo Díkůvzdání. Semínka dýně totiž nejenže neodolatelně chutnají po oříšcích, ale jsou také považována za nejvýznamnější zdroj zinku, který mimo jiné posiluje kosti. Neodolatelně dobrá je tak i tmavá dýňová kostka, protože dýňovými semínky se v ní opravdu nešetří. Pokud řešíte u svých dětí dilema, jak jim připravit zdravější variantu svačiny a zároveň je nadchnout, určitě vyzkoušejte takzvanou dýňovou bombu na dýňové kostce. Recept k vytvoření chutné dětské svačinky je zdeA pokud přidáte při pečení k dýni pár snítek čerstvého rozmarýnu a při dokončování pepř a malý kousek chilli papričky, bude pomazánka chutnat zaručeně i mlsným dospělým.

4295380_Tmava_kostka_4526_200_mmTmavá kostka – Ten, kdo chce po ránu doplnit vitamíny ze semínek, a nejradši by si dal všechny kostky, ať sáhne po cereální kostce. Tam totiž najde od každé trochu. Jen si to představte – tmavá vícezrnná křupavá kostka, na vrchu s bohatým cereálním posypem. A pokud ji po kouscích nesníte ještě před namazáním, skvěle bude chutnat například s plátkem mladé goudy nebo nasládlého ementálu.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Diskuze

Váš e-mail se nezobrazí.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>