Nedávno jsem tady psala o falafelu. Pravda je, že smažený falafel není pro ty, co ještě nevzdali novoroční předsevzetí zhubnout, nejvhodnější. Ale když už jsem měla namíchanou směs, zkusila jsem i nízkotučnou variantu pečenou v troubě. Výsledek byl více než uspokojivý. Kůrka je pevnější, sice ne tak lahodně nezdravě křupavá, ale ukrývá jemný a chutný vnitřek. A když jsem našla v lednici i zbytek pomazánky z červené řepy zrodila se tahle zdravější falafelová variace.

Bageta s pečeným falafelem a červenou řepouNa odlehčenou bagetu s pečeným falafelem budete potřebovat:

Rustikální bageta s pohankou

Rustikální bageta s pohankou

 

  • 1 rustikální bagetu s pohankou
  • 3–4 placičky pečeného falafelu
  • 2 lžíce pomazánky z červené řepy
  • mladou řeřichu
  • 1–2 lžíce nízkotučného jogurtu na pokapání

 

Ze směsi na falafel utvořte placičky, zlehka potřete olejem a pečte v troubě předehřáté na 200 stupňů asi 25–30 minut, jednou obraťte. Rustikální bagetu s pohankou rozřízněte a obě strany zlehka potřete pomazánkou z pečené červené řepy. Na jednu stranu naklaďte falafelové placičky a pokapejte je jogurtem, druhou část posypte mladou řeřichou.

PohankaPS: Pohanka se řadí mezi takzvané pseudocereálie, které se vyznačují vysokou nutriční hodnotou. Do Evropy se dostala už ve středověku z východní Asie. Kromě vlákniny je významným zdrojem flavonoidu rutinu přispívajícího výrazně ke snižování hladiny cholesterolu a k prevenci aterosklerózy. Rutin udržuje pružné cévy, brání tvorbě krevních sraženin a stimuluje účinek vitaminu C.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Diskuze

Váš e-mail se nezobrazí.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>