Glykemický index (GI) dané potraviny udává, jak moc a jak rychle stoupá hladina krevního cukru po konzumaci této potraviny. Čím mohutnější je tento vzestup, tím vyšší GI se potravině, která ho způsobila, přiřazuje. Číslo je vztaženo k referenční potravině – glukóze, která má GI 100. Tak a teď víte, co je glykemický index.

A k čemu je to dobré vědět?

Podívejte se na video s registrovanou nutriční terapeutkou Blankou Procházkovou, která vám vše srozumitelně vysvětlí. Mimo jiné se dozvíte, jak s glykemických indexem pracovat v rámci sestavování našeho jídelníčku. A třeba také to, že pokud se chystáte změnit svůj životní styl, jíst zdravěji a zhubnout, nemusíte se nutně zříkat ani pečiva. Především je potřeba zvážit jeho množství, potom druh, denní dobu, kdy jej jíte a nakonec kombinaci s ostatními potravinami v jednom pokrmu.

A pro ty, kteří se chtějí o glykemickém indexu dozvědět ještě více, mohou si přečíst podrobný článek ze sekce Rady nutriční specialistky: http://dokrupava.cz/glykemicky-index-co-to-je-a-ktere-potraviny-konzumovat-kdyz-chceme-zhubnout/.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Diskuze

Váš e-mail se nezobrazí.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>