Červen by se dal nazvat jahodovým měsícem. Šťavnaté červené plody na nás vykukují zpoza každého rohu a je jen na nás, zda je sníme jen tak z talíře se snítkou máty ze zahrady nebo coby součást receptury letního pokrmu. S přibývajícími slunečními paprsky dozrávají postupně i višně, které jsou taktéž vítanou součástí letního jídelníčku. Navíc si obou těchto sladkých plodů můžeme užít do sytosti a prospět svému zdraví. Jahody i višně se totiž pyšní vysokým obsahem vitaminů a dalších pro zdraví cenných látek.

Domácí košík jahodStogramová porce jahod (cca 6–8 ks) zajistí našemu organismu celou denní doporučenou dávku vitaminu C, 2 gramy vlákniny (rozpustné i nerozpustné) a velmi málo energie – jen 134 kJ. Jahody navíc obsahují cenná rostlinná barviva, která spolu s vitaminem C činí z této pochoutky dobrého pomocníka v boji s volnými radikály. Mistička čerstvých jahod nám tak může pomoci zlepšit imunitu, zdraví srdce i cév a zachovat organismus co nejdéle vitální.

visneVišně sice neobsahují zdaleka tolik vitaminu C, ale v porovnání s jahodami jsou nedostižným zdrojem vitaminu A, který je velmi důležitý pro zdraví oční sítnice a zároveň je významným antioxidantem. Ve 100 g višní lze přijmout více než čtvrtinu potřebné denní dávky tohoto vitaminu. Jelikož je vitamin A rozpustný v tuku, je vhodné višně konzumovat spolu s dalšími potravinami obsahujícími tuk. Ideální letní kombinací k višním je například vychlazený tvaroh, kterým můžeme nahradit obvyklý odpolední dezert. Obsahem vlákniny i energetickou hodnotou jsou višně velmi blízké jahodám, a proto si je můžete s chutí dopřávat každý den.

PS: Není na škodu začít den něčím nadýchaným, křupavým, sladkým… co takto zkusit višňovou kapsu nebo mřížku – zákusek s pudinkem a jahody? I na snídani se totiž můžeme hýčkat:-)

Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Diskuze

Váš e-mail se nezobrazí.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>